6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal modanisa.com

İpek şal Nasıl yapılır

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

malzemeler :ışıltılı iplik,ufak oya çemberleri,1 nolu tığ

İmal edilişi :

Üstte görünen balıksırtı kısmı imal ediyorsanız.İstediğiniz büyüklüğe bakarak belirleyebilirsiniz.

Daha sonra tepesinden biraz bağa göre ayırıp 10 dizi çekip çemberimize sabitliyoruz.Daha Sonra yaprakları beş e eksiksiz olarak tamamladıktan daha sonra tekrar 10 dizi çekip bağlıyoruz.böyle böyle devam ediyor.Üstte bakınca daha güzel anlayacaksınız.

alıntıdır....

Papatya eşarp yapılışı ve tasviri

KULLANILAN İP: NAKO BEBE

TIĞ:bir numara

önce orta sarıkarı yapılıyor.Ben daha fazla önce başlayıp ortalarını yapmışım .

Orta sarılarının imal edilişi :

yedi sekiz dizi çekip çemberimizi yapıyoruz.ve içerisine 16 tane trabzan dolduruyoruz.bir eşarp 98 papatyadan meydana geliyor.Demek ki doksansekiz tane bunun gibi sarı odak hazırlamalısınız.Resimlere kliklediğinizde fotoğraflar büyüyor.Gönül rahatlığıyla numuneye sürdürebilirsiniz.

sarıları imal ettikten sonra her trabzana 20 zincir çekerek beyaz zincirlerimizi oluşturmalıyız.

odak yeşiller için:beş zincir çekip orta yapılır.ten zincir ile 4 tane yuva meydana getirilir.

eklemeler fotoğraflarda gözüküyor.

fazl kolay ve zevkli 1 numune.

alıntıdır....

İmal edilişini anlatmaya çaba harcayayım ipim nako angora 3 no tığ

bir.sıra : mukaddimede 1 dizi çekip içini 4 kere doldurup badem yapıyorum daha sonra altı zincir çektim yeniden dört dolgu gerçekleştirip badem oluşturdum... onaltı badem olacak tarzda en son bademi yaptıktan

iki.sıra: daha sonra ipi uzatarak(örümcek imal edilmesindeki gibi)bir uzun ilmik çektim onuda kitledim

çektiğim altı zincirin arasından güya ilmik çeker gibi altı uzun ilmek çıkardım boşta bıraktım yani zincirlerden 6 ilmek çekip bıraktım

3.sıra: genişletilen ilmikler bademler orta kısımda kalacak biçimde(bademin sol kısmındaki uzatılan ilmiklerden üç sağ tarafa olan kısmındaki uzatılan ilmeklerden 3) üç bi kısımdan üç bi taraftan sık broş gibi kapatıyorum(( uzatılan ilmekler üçgen gibi oluyor badem alt mesafede kalıyor) araya 6 dizi çekiyorum

dört.sıra: yeniden zincirlerin içinden altı uzun ilmek çekiyorsunuz 6 ilmeği çektiğinizde alt kısımda bir daha gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içerisine badem yapıp zincirin başka ucuna sabitliyorsunuz sonra gene 6 uzun ilmik çekiyorsunuz bu sırada böyle

5.sıra: uzatılan ilmekleri bademler ortada kalacak biçimde 3 bi taraftan 3 bitaraftan sık iğne gibi kapıyorum araya altı zincir çekiyorum

sonrasında 4 ve beş sıra daimi yineleniyor

Çiçekli eşarp Modeli

Gereçler:

üçyüzyetmiş gr krem ip

sıfır numara tığ

Dokunuşu:

Motifin izahı

bir. sıra:on dizi çekilip odak için yuvarlak gerçekleştirilir.

iki. sıra: Yuvarlağın içine on tane mil başılı dolgu yapılır.

üç. sıra: olguların üstüne ve arasına otuzüç adet dolgu yapılır.

4. sıra:dört dolgu gerçekleştirilir ve araya zincir çekilerek kenardaki dolguya batılır ve 8 adet yaprak gerçekleştirilir.

5. sıra:Yaprakların üstüne dört dolgu 5 zincir gerçekleştirilir ve alt taraftaki zincirin orta tarafına batılır Yine beş zincir çekilip dört dolgu gerçekleştirilir ve bu andada sekiz yaprak meydana gelir.

6. sıra:5 er adet dizi çekilerek yaprakların üstüne ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra tamamlanır.

7. sıra alttaki zincirin üstüne 3 dolgu 3 zincir üç dolgu yapılır 2 dizi (zincir) çekilir alttaki zincirin ortasına sokulup (batırılıp) dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Gene iki dizi (zincir) çekilip 3 dolgu üç zincir 3 dolgu yapılır. Bu düzen bunun gibi sürer ve motif son bulur.

Bağlantı motifleri:

on dizi (zincir) çekilip üstüne 8 adet dolgu gerçekleştirilir (yapılır) ve bir direkten ötekine sahiden motifler birbirlerine bağlanır.

Ön ve art için toplam otuz motif yapılır. Yaka uzun dolgularla toplanır. Etek uçlarına püskül gerçekleştirilir (yapılır).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder