6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Bağlama Modelleri

İpek şal Armine

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

gereçler :parıltılı ip,küçük oya çemberleri,bir nolu tığ

Yapılışı :

Üst tarafta görünen balıksırtı bölümü imal ediyorsanız.Dilediğiniz büyüklüğe göre düzenleyebilirsiniz.

Sonradan tepesinden az birşey bağ için ayırıp on dizi çekip halkamıza sabitliyoruz.Daha Sonra yaprakları beş e eksiksiz olarak tamamladıktan daha sonra gene on zincir çekip bağlıyoruz.böyle böyle sürdürüyor.Üstte bakınca daha iyi anlıyacaksınız.

alıntıdır....

Papatya şal yapımı ve tasviri

YARARLANILAN İP: NAKO BEBE

TIĞ:1 no

evvel merkez sarıkarı imal ediliyor.Ben daha fazla önce harekete geçip orta kısmınlarını yapmışım .

Merkez sarılarının imal edilişi :

yedi sekiz zincir çekip çemberimizi uyguluyoruz.ve içerisine onaltı adet trabzan dolduruyoruz.1 şal doksansekiz papatyadan meydana geliyor.Böylece 98 tane böyle sarı odak hazır etmelisiniz.Resimlere tıkladığınızda resimler büyüyor.Rahatlıkla numuneye sürdürebilirsiniz.

sarıları yaptıktan daha sonra her trabzana yirmi zincir çekerek beyaz zincirlerimizi oluşturmalıyız.

odak yeşiller için:beş zincir çekip orta yapılır.ten zincir ile 4 tane yuva meydana getirilir.

eklemeler fotoğraflarda görünüyor.

fazl kolay ve eğlenceli bir numune.

alıntıdır....

Yapılışını izah etmeye çaba harcayayım ipliğim nako angora üç numara tığ

bir.sıra : mukaddimede 1 dizi çekip içerisini dört defa doldurup badem yapıyorum daha sonra 6 zincir çektim tekrar dört dolgu ifa edip badem oluşturdum... onaltı badem olacak şekilde en son bademi yapımını tamamladıktan

iki.sıra: sonra ipi uzatarak(örümcek imal edilmesindeki gibi)bir uzun ilmek çektim onuda kitledim

çektiğim altı dizinin içerisinden güya ilmik çeker gibi 6 uzun ilmek çıkardım boşta bıraktım yani zincirlerden 6 ilmik çekip bıraktım

üç.sıra: uzatılan ilmekleri bademler orta bölümde duracak biçimde(bademin sol tarafındaki genişletilen ilmiklerden üç sağ kısımdaki genişletilen ilmeklerden 3) üç bi taraftan üç bi taraftan sık broş gibi kapatıyorum(( uzatılan ilmikler üçgen gibi oluyor badem alt arada kalıyor) araya altı dizi çekiyorum

4.sıra: yeniden zincirlerin arasından altı uzun ilmik çekiyorsunuz altı ilmeği çektiğinizde alt kısımda tekrardan gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içine badem gerçekleştirip zincirin öteki ucuna sabitliyorsunuz sonra tekrar 6 uzun ilmek çekiyorsunuz bu sırada böyle

5.sıra: uzatılan ilmekleri bademler ortada kalacak tarzda üç bi kısımdan üç bikısımdan sık broş gibi kapatıyorum araya 6 zincir çekiyorum

sonrasında 4 ve 5 sıra sürekli yineleniyor

Çiçekli Şal Modeli

Gereçler:

üçyüzyetmiş gr krem ip

0 no tığ

Örülüşü:

Motifin açıklaması

bir. sıra:on zincir çekilip odak için yuvarlak gerçekleştirilir.

2. sıra: Yuvarlağın içerisine on adet mil başılı dolgu yapılır.

üç. sıra: olguların üst tarafına ve arasına otuzüç tane dolgu gerçekleştirilir.

dört. sıra:dört dolgu yapılır ve araya zincir çekilerek yandaki dolguya batılır ve 8 tane yaprak yapılır.

beş. sıra:Yaprakların üzerine dört dolgu beş zincir yapılır ve alttaki zincirin orta kısmına batılır Gene 5 zincir çekilip 4 dolgu gerçekleştirilir ve bu andada 8 yaprak oluşur.

6. sıra:5 er adet zincir çekilerek yaprakların üst tarafına ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra tamamlanır.

7. sıra alt taraftaki zincirin üst tarafına üç dolgu üç zincir üç dolgu gerçekleştirilir 2 zincir çekilir alt taraftaki zincirin orta tarafına sokulup (batırılıp) dolgu yapılır. Yine 2 dizi (zincir) çekilip üç dolgu 3 dizi (zincir) üç dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Bu düzen buna benzer devam eder ve motif son bulur.

Bağlantı motifleri:

10 zincir çekilip üstüne 8 tane dolgu yapılır ve 1 direkten ötekine hakikaten motifler birbirlerine düğümlenir (bağlanır).

Ön ve arka için hepi hepi 30 motif yapılır. Boğaz uzun dolgularla toplanır. Etek uçlarına püskül yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder